programista

Dlaczego outsourcing helpdesku jest dobrą decyzją?

Outsourcing IT polega na przekazaniu zewnętrznej firmie obowiązków związanych z obsługą, utrzymaniem i rozwijaniem infrastruktury informatycznej. Wsparcia udziela grono wykwalifikowanych specjalistów, co zapewnia wysoką jakość usługi. Samo pojęcie outsourcing pochodzi z języka angielskiego, od słów „outside-resource-using”, czyli wykorzystanie zewnętrznych zasobów.

Właściciele firm coraz bardziej doceniają tę usługę. Taki zewnętrzny dział IT jest swego rodzaju partnerem biznesowym, który odpowiada za prawidłowe działanie infrastruktury informatycznej oraz wdrażanie nowych rozwiązań technologicznych. Dzisiaj skupimy się na tym, dlatego warto zainwestować w outsourcing helpdesku?

 

7 powodów, dlaczego outsourcing helpdesku jest dobrą decyzją:

  1. Obniża koszty operacyjne

    Rynek outsourcingu IT Helpdesk jest bardzo konkurencyjny, co sprawia, że ceny są utrzymywane na niskim poziomie, a Twój biznes może zaoszczędzić zauważalną ilość pieniędzy, przerzucając się na ten tryb pracy. Utrzymanie wewnętrznego wsparcia technicznego wiąże się z kosztami rekrutacji, szkolenia i wyposażenia sprzętowego. Stała, stosunkowo niska opłata umowy outsourcingowej pozwala zaoszczędzić pieniądze i łatwiej zarządzać rocznymi wydatkami.

  2. Przyśpiesza czas pomocy

    Zewnętrzny zespół pomocy technicznej używa różnorodnych narzędzi do wydajnego rozwiązywania problemów. Na przykład, zdalny dostęp pozwala osobie z helpdesku przejąć kontrolę nad komputerem użytkownika tak szybko, jak tylko ten użytkownik zgłosi potrzebę pomocy. Umowa outsourcingowa będzie zawierać zakres usług oraz maksymalny czas ich wykonania co pozwoli Ci ubiegać się o pieniężne odszkodowania w przypadku gdy zewnętrzna pomoc nie wywiąże się z wcześniej złożonych zapewnień.

  3. Oferuje benefity ekspertów branży

    Jeżeli Twój biznes nie obraca się wokół IT, to mało prawdopodobnym jest, że będziesz chciał inwestować czas i pieniądze w bycie na bieżąco ze standardami branży helpdesk. Technologie ewoluują w gwałtownym tempie i firma zajmująca się pomocą techniczną zawsze będzie na bieżąco z nowymi rozwiązaniami.

  4. Ogranicza wielokrotne naprawianie tych samych problemów

    Twój biznes może korzystać z wielu różnych rozwiązań i może okazać się wyzwaniem utrzymanie wewnętrznego zespołu, będącego w stanie uporać się ze wszystkimi rodzajami problemów. Wytrenowani pracownicy helpdesku nie tylko poradzą sobie z każdym problemem, ale też zastosują rozwiązania, które zapobiegną ponownym pojawianiem się tych samych problemów.

  5. Pozwala Twojej firmie skupić się na głównych celach

    Zasadnicze jest to, żeby Twoi liderzy i menadżerowie mogli skupić swoje wysiłki na poprawianiu kluczowych dla firmy produktów i usług. Problemy techniczne z łatwością mogą odwieść ludzi od wykonywania ich normalnych zadań, jako że muszą poświęcić czas na rozwiązywanie usterek. Z zewnętrzną firmą zarządzającą IT, Twoi pracownicy mogą skupić się na dostarczaniu najlepszych produktów Twoim klientom, nie przejmując się problemami technicznymi.

  6. Pozwala na wsparcie poza standardowymi godzinami pracy

    Jeżeli Twoje rdzenne godziny pracy to 9-15 to nie jest łatwym zadaniem utrzymanie wewnętrznego supportu do zwalczania problemów poza tymi godzinami. Jeżeli nie masz wsparcia technicznego w niestandardowych godzinach, to Twoi klienci mogą doświadczyć irytujących problemów, które odbiją się na Twoich dochodach. Zewnętrzny zespół może oferuje pomoc 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu co daje Ci zabezpieczenie, że zawsze ktoś jest dostępny w razie nieprzewidzianych problemów.

  7. Ułatwia dostosowywanie się do zmian w zapotrzebowaniu

    Udana kampania lub wypuszczenie produktu na rynek to świetnie wiadomości dla rozwoju biznesu, ale może przywrócić o zawrót głowy zespół IT, jeżeli pojawi się nagle wzrost w ilości telefonów w sprawie pomocy technicznej. Zewnętrzny firma helpdeskowa jest w stanie odpowiednio zareagować i dostosować ilość zasobów ludzkich do wzrostu zapotrzebowania, co jest niemożliwe w przypadku stałego, wewnętrznego zespołu.

 

Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z nami!