Happy office work

10 wskazówek do pracy zdalnej

10 wskazówek do pracy zdalnej

Przedstawiamy Wam 10 wskazówek do pracy zdalnej, aby była ona efektywna i dobrze zorganizowana. Przez najbliższy czas większość z nas ze względów bezpieczeństwa i wyjątkowej sytuacji w kraju będzie pracować zdalnie. Home Office wymaga od nas jednak więcej motywacji i mobilizacji. Poniżej podajemy kilka rad skutecznej pracy w tej formie:

10 wskazówek do pracy zdalnej

 

  • Zorganizuj przestrzeń przeznaczoną wyłącznie do pracy, aby oddzielić, nawet symbolicznie, pracę od domu.
  • Wyznacz godziny swojej pracy.
  • Ubierz się. Nie zostawaj w piżamie. Trudno jest spać w ubraniu, a więc trudno będzie pracować w piżamie.
  • Używaj telefonu, Skype’a, Teamsa i Yammera. W domu możesz czuć się osamotniony. Wszyscy potrzebujemy obecności drugiego człowieka, a czasem głos lub spojrzenie wystarczy, by poczuć się lepiej.
  • Zwracaj uwagę na sposób pisania maili. Niektórzy nie zrozumieją ironii lub żartu bez emotikon (zresztą nawet w komunikacji werbalnej Twoje poczucie humoru nie zawsze jest przez wszystkich podzielane). Niektórzy nie używają takich słów jak „dziękuję”, „proszę” itd. lub piszą maile, które zdają się niepotrzebnie psuć atmosferę. Wszystko, co zazwyczaj wyraża głos, spojrzenie, uśmiech, musisz teraz zawrzeć w swoich mailach lub w innej formie komunikacji pisanej. Zwróć uwagę na używane w mailach zwroty: mile widziane „dzień dobry”, „dziękuję” itd.
  • Podsumuj zadania, które wykonujesz każdego dnia do wglądu dla swoich współpracowników, przełożonych lub kolegów.
  • Ustal priorytety środków komunikacji.
    • Telefon = pilne i ważne
    • SMS lub odpowiednik = raczej pilne, ale mniej ważne
    • Poczta = niepilne lub złożone tematy
    • Teams = spotkania pracownicze
    • Yammer = życie firmy lub wymiana informacji
  • Bądź w stałym kontakcie ze swoimi współpracownikami.
  • Postępuj zgodnie z zasadami kodowania poczty elektronicznej.
  • Przestrzegaj zasad bezpieczeństwa cybernetycznego przesłanych przez dział ITE.